Design

Design delivers. Sådan rykker design forretningen

Dansk Design Center,
Dansk Industri
Dansk Design Center

Danmark er en designnasjon, og mange danske virksomheter bruker design og designere i innovasjon og forretningsutvikling. Det er positivt. Men hvordan ser bruken av design ut i virksomhetene i dag? Og kan det utløses en større vekst gjennom økt - og mer strategisk - bruk av design? Dansk Design Center og Dansk Industri (DI) har sammen med Epinion kartlagt, hvordan virksomheter brukte design i 2016. Samtidig er det også sett på, hva vi kan lære av virksomheter, som skaper vekst gjennom designdrevet tilgang til innovasjon

2016
Danmark
Rapport
Design

Hva er effekten av design på næringslivets resultat? En kartleggingstudie

Kantar TNS
Doga

67 prosent av norske bedriftsledere mener at design vil bidra til å styrke bedriftens resultat de neste fem årene. Det viser en undersøkelse DOGA nylig har gjennomført.

I  samarbeid med Kantar TNS har Design og arkitektur Norge (DOGA) undersøkt hvordan norsk næringsliv bruker designtjenester og hvilke verdier design kan skape. Undersøkelsen bygger på en tilsvarende undersøkelse i Danmark fra 2016, gjennomført av Dansk Design Center.

2017
Norge
Utredning
Spill

Mellom næring og kultur: en studie av norsk spillpolitikk

Jørgensen, Kristine
Norsk medietidsskrift
årg. 20, nr 1, 5-28

As a new cultural industry, digital game development is located between the sectors of culture and trade. While Norwegian game development is defined today as a matter for the Ministry of Culture, the industry is asking for a more holistic policy that includes trade policies. This article discusses Norwegian game policies with point of departure in research interviews with four Norwegian game developers and argues that trade policies are already included in the existing cultural policy.

2013
Norge
Spill

Redefining the value chain of the video games industry 2017

González-Piñero, Manel
Kunnskapsverket
Rapport 01-2017

 As the game industry continues to grow and expand its target market to nearly every person with access to an Internet connection, the capabilities needed to gain a competitive advantage are changing too. This paper seeks to identify and reflect on the factors critical to success in the industry of video games and new factors that may arise and contribute to the future success of this dynamic and constantly changing industry. Starting from the analysis of the structure and dynamics of the value chain in the video games industry, this work will discuss the most important changes that have taken place caused by the emergence of the Internet, in an attempt to redefine and understand the new rules and opportunities for companies and players. These last have empowered their role and companies may now understand better the needs and demands of their current and potential players. Business models of video games are constantly evolving to fully adapt to the needs and preferences of users in areas such as platforms (via the Web browser, mobile applications, etc.), forms of payment (pay per download, subscription, payment for access, game extensions, etc.), or gaming devices (game consoles, computers, smartphones, tablets, etc.). Finally, some aspects of the Norwegian ecosystem are analyzed

2017
Rapport
Antall publikasjoner i denne databasen: 4

Karin Ibenholt er ansvarlig for denne databasen. Send gjerne forslag til endringer eller bidrag til henne.